Visszatekintés

Emil Škoda
Škoda gépészetet tanult Németországban, majd hazatérve onnan egy kis pilseni gyár főgépésze lett, és 3 évvel később (1869) megvásárolta a gyárat. Az üzem ekkoriban csak alkatrészeket gyártott, ezért Škoda bővítésbe kezdett. 1886-ban vasúti vonalat kötött a gyárba, majd az 1890-es fejlesztések után kezdődött a géppuskák gyártása az Osztrák-Magyar Monarchia hadseregének. Az évek során több üzemre is szert tett Škoda és 1899-ben megalapította a Škoda Művek vállalatot.
Škoda már nem élhette meg a Holding egyesülését a Laurin és Klement társasággal, akik személygépkocsi gyártással foglalkoztak (1911). Ettől kezdve már Škoda autókat is gyártottak. Rendkívüli gépészeti tudásának köszönhetően gépészetet oktató doktor és professzor volt Bécsben. Az üzemekből befolyó pénzből sok alkotót szponzorált. 1900-ban hunyt el. A plzeňi Szent Nicolas temetőben van a nyugvóhelye.
Václav Laurin és Václav Klement
A Škoda 1911-ben olvadt egybe a Václav Laurin és Václav Klement által alapított, először kerékpár és motor, majd személygépkocsi gyártó cégével, a Laurin & Klementtel, innentől kezdve beszélünk Škoda gépjárművekről.
